четвер, 30 листопада 2017 р.

Для учнів 9-го класу!
 Кожна революція мала свої національні особливості:
• у Німеччині та Італії основною проблемою було національне об'єднання та прискорення промислового перевороту;
у Франції — ліквідація Липневої монархії, проголошення республіки та досягнення демократичних прав і свобод;
в Австрії та Угорщині — знищення кріпацтва та здобуття пригнобленими народами національної незалежності.


Особливості революції :
-       у Франції
1. Міська біднота, насамперед робітники, були активнішими, ніж у попередніх революціях.
2. Нерішучість по-республіканському налаштованої буржуазії.
-       в Угорщині:
 відбулась одночасно із революційними подіями в Австрії і була тісно пов'язана з ними.
-       в Італії:
1. Революція стала початком національно-визвольної війни проти австрійського гноблення, бо значна частина Італії перебувала під владою Австрії (Ломбардія, Венеційська область, Парма, Модена, Тоскана).
2. Революція мала загальноіталійський характер у політично роздробленій державі.
3. Боротьба за національне визволення та об'єднання країни поєднувалася з виступами селян і міської бідноти.
4. Велася боротьба за національне відродження країни.
5. Зростала національна самосвідомість італійців.
6. Була доведена неспроможність об'єднання країни у формі союзу королів окремих італійських держав і князівств.
7. Встановлено республіку.
8. У революційній боротьбі брали участь різні верстви населення — підприємці, ліберальне дворянство, інтелігенція, студенти, міська біднота, ремісники, нечисленні робітники, селяни.
9. До боротьби за національне визволення було залучено буржуазію та ліберальне дворянство, і навіть монархів, тому характерні різноманітні форми і методи боротьби, непослідовність дій учасників революційних подій.

неділя, 12 листопада 2017 р.

Для учнів 10-х класів! 
На жаль, не вдалося змінити текст чергової лекції ЗНО. Але обов'язково зроблю це в понеділок. Не родруковувати той документ, який там зараз знаходиться за посиланням. 
Прошу вибачення!

субота, 4 листопада 2017 р.

Матеріал до таблиці

Для учнів 9-Б класу!
Рекомендую використати цей матеріал у таблиці. Але, якщо у когось є власне бачення, із задоволенням ознайомлюсь. Нагадую - таблиця на понеділок!

понеділок, 23 жовтня 2017 р.

вівторок, 27 вересня 2016 р.

До уваги п'ятикласників!

Знайдіть, будь ласка, на ГОЛОВНІЙ повідомлення за 15 жовтня минулого року. Там вам пропонується шаблон карти Запорізької області, який нам знадобиться для виконання підсумкових завдань за темами. На мій погляд, він зручний тим, що на ньому позначені всі районні центри і багато інших населених пунктів.
 Пропозиція щодо власного варіанту ( див. повідомлення за 15.10.15) залишається в силі!

субота, 17 вересня 2016 р.

Для учнів 7-х класів! Матеріали для самостійної роботи з факультативу "Розмаїття релігій світу"

Тема 1. Культура Середніх віків і сучасна європейська культура: діалог крізь століття Феномен європейської цивілізації. Універсалії (ключові смисли і цінності) Заходу: Особистість, Свобода, Розум, Історія, Техніка.